Bardzo często szukając usług noclegowych korzystamy z portali, które dostarczają nam kompleksowych informacji o domkach czy pokojach, w których znajdziemy wszystkie niezbędne informacje, od ceny za dobę pobytu, po wyżywienia i wyposażenie lokalu. Warto jednak pamiętać, że większość firm ogłaszających się przez takie serwisy, prowadzi również sprzedaż bezpośrednią i można na tym ugrać bardziej atrakcyjną cenę za nocleg.
Jak negocjować z hotelami i innymi agroturystykami?
Korzystanie z usług pośredników takich jak Booking, HRS, Expedia, Noclegi, Airbnb czy jakichkolwiek innych jest wygodne, ale często bardziej kosztowne. Kosztowne nie dla Ciebie, ale dla hotelu. Musisz wiedzieć, że każdy, a przynajmniej większość z tych pośredników pobiera prowizje za dokonane rezerwacje.
Obiekty wypoczynkowe korzystają z usług takich pośredników z prostego powodu – jest to większa szansa na sprzedaż i dotarcie do większego grona Klientów, zwiększenie rozpoznawalności takiego punktu i walka o wysokie oceny, które mają znaczenie na to, czy rezerwujesz pokój w danym miejscu czy też nie.
Jeżeli więc zdecydujesz się na jakiś domek, pokój czy hotel przeszukując stronę wybranego pośrednika, warto przed kliknięciem w przycisk Rezerwuj wyszukać w Internecie stronę domową obiektu jakim jesteś zainteresowany i skontaktować się z nimi bezpośrednio. Wówczas masz możliwość negocjacji ceny bezpośrednio z hotelem, czy innym kurortem. Być może nie zawsze się uda, albo rabat będzie niewielki, ale nawet 10 zł na dobie, kiedy jedziesz na kilka dni, to już coś.
Jeżeli hotel nie będzie chciał obniżyć ceny za dobę, możesz zapytać o dodatkowe udogodnienia, których nie ma w standardowej ofercie. Do takich rzeczy mogą należeć śniadania, voucher do spa, karnet na basen, darmowa taksówka, wino w pokoju czy bilety do kina.
Bezzwrotna rezerwacja i anulowanie pobytu
Często jest tak, że dokonamy jakieś rezerwacji, a chwilę przed przyjazdem jesteśmy z jakiegokolwiek powodu ją anulować. Kontaktujemy się z hotelem czy innym obiektem i okazuje się, że rezerwacja nie podlega zwrotowi, co najprościej mówiąc oznacza, że przejeżdżać nie musimy, ale za zarezerwowany i opłacony termin nikt nie odda nam pieniędzy.
Niestety rezerwując pobyt w jakimś konkretnym miejscu często nie zwracamy uwagi na taki zapis, ale uważamy, że nic nie pokrzyżuje nam planów, ale życie pokazuje, że bywa inaczej. Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Po pierwsze możemy poprosić o anulację zarezerwowanego terminu i przeniesienie go na inny lub o voucher, który będzie opiewał na kwotę opłaconej rezerwacji, a będziemy mogli wykorzystać go w określonym, późniejszym terminie. Drugim sposobem jest próba porozumienia się z hotelem, aby w przypadku kiedy ktoś inny będzie chciał dokonać rezerwacji waszego miejsca, to dopiero wtedy hotel mógłby zwrócić środki za waszą rezerwacje. Jeżeli traficie na weekend, to jest szansa, że to się uda. W hotelach często dochodzi do sprzedaży większej ilości pokoi niż są w ofercie, więc możecie być w grupie szczęśliwców.
To są tylko i wyłącznie próby, jakie możecie podjąć. Pamiętacie, że bezzwrotne rezerwacje nie są złą wolą hotelu, a już tym bardziej sytuacje, kiedy hotele na taki zwrot się nie zgodzą. Czytajcie uważnie oferty i regulaminy, a w razie kiedy coś jest dla Was niezrozumiałe, po prostu pytajcie.