Wybór miejsca na reklamę to decyzja, która zaważy o powodzeniu kampanii marketingowej. Strategiczne miejsca takie jak bilbordy, ściany pod murale są często rezerwowane z dużym wyprzedzeniem. Popularność w ostatnich latach zyskał inny typ reklamy, a mianowicie citylight.

Nowa forma reklamy – citylight

Citylight w najprostszym tłumaczeniu to światło uliczne. Jak je wykorzystać w marketingu? Citylight to nic innego, jak zewnętrzna reklama, która jest podświetlana. Zazwyczaj jest to plakat, który umieszczony jest w standzie o niewielkich rozmiarach od 1,2 do 1,8 metrów. Mieszkańcy wielkich miast napotykają reklamy typu citylight niemalże na każdym kroku. Przystanki autobusowe oraz tramwajowe, dworce kolejowe, główne deptaki miejskie, pasaże handlowe – to najchętniej wybierane miejsca na tego typu reklamę.

Grupa docelowa kampanii reklamowej

Każdy typ reklamy ma dedykowanych odbiorców. Wielkoformatowe bilbordy przy głównych trasach skierowane są do osób zmotoryzowanych, reklamy w prasie do konkretnej grupy odbiorców, którzy sięgają po dany rodzaj prasy. Do kogo są skierowane reklamy citylight? Przede wszystkim do przechodniów, osób, które przemieszczają się komunikacją miejską. Jednak głównym odbiorcą tego przekazu reklamowego są osoby, które raczej nie oglądają telewizji i jest to jeden ze sposobów dotarcia z informacją marketingową. Jednak trzeba pamiętać, że standy typu citylight są uzupełnieniem kampanii reklamowej. Nowoczesne standy citylight to nie tylko podświetlane plakaty, ale również ruchome reklamy, które są coraz bardziej kreatywne.

Możemy wyróżni trzy rodzaje reklam typu citylight: wolnostojącego, wmontowane w wiaty przystankowe, słupy ogłoszeniowe. Przewagą takiej formy reklamy jest to, że znajdują się w miejscach, w których nie sposób zapoznać się z przekazem. Czekając na przystanku autobusowym lub tramwajowym na swój środek lokomocji siła rzeczy spędzamy czas na obserwowaniu otaczających nas rzeczy. Zaletą citylight jest dość niską cena takiej reklamy, jednak należy pamiętać, że koszt może się różnić w zależności od miasta, lokalizacji, a przede wszystkim długości kampanii. Jedno jest pewne. Podświetlana reklama jest bardziej widoczna niż pozostałe. Widać ja nie tylko w dzień, ale przede wszystkim w nocy oraz podczas zachmurzenia czy deszczu. Więcej informacji na temat citylight znajdziesz pod linkiem: https://www.znajdzreklame.pl.

Dodaj komentarz