Przyszedł ten moment. Sprzedajesz auto. Pora pożegnać się ze swoim samochodem. Oczywiście, chcesz uzyskać za niego jak najlepszą cenę. Jak jednak sprawić, by w oczach kupującego wart był tyle, ile twoim zdaniem? Sprawdźmy kilka kroków, które pomogą zwiększyć subiektywną wartość twojego auta przy odsprzedaży.
Po pierwsze, czystość
Naturalnie najważniejszą rzeczą jest pokazanie, iż dbałeś o samochód, a zatem podświadome podkreślenie, że jest on wart swojej ceny. Przy odsprzedaży nie obędzie się zatem bez gruntownego wymycia auta oraz wyczyszczenia i odkurzania jego wnętrza. Zadbaj o wszystkie zakamarki, postaraj się usunąć plamy na tapicerce. Dobre wizualnie efekty przynosi również odkurzenie specjalną końcówką – szczotką nawiewów powietrza. Wyszoruj dywaniki, dokładnie wyczyść wszystkie elementy, które błyszczą w promieniach słońca. Samochód ma lśnić!
Świeży i pachnący
Gdy zadbałeś o auto od strony wizualnej, upewnij się również, iż nowy właściciel będzie się w nim dobrze czuł. Tu ważny jest zapach. Nie ma z tym problemu, jeśli regularnie czyściłeś klimatyzację czy stosowałaś odświeżacze powietrza. Jeśli nie, być może konieczna będzie wizyta w specjalistycznym serwisie i ozonowanie wnętrza. Gdy zaś jesteś palaczem, prawdopodobnie nie uda ci się uniknąć tego procesu. Nie przesadź jednak z rozmaitymi choinkami zapachowymi i agresywnym odświeżaczami – mogą one bowiem sprawić, iż nowy właściciel zacznie podejrzewać, że zwyczajnie starasz się coś ukryć i zamaskować.
Mały, ale cieszy
Jeśli dbałeś o samochód, zapewne wymieniałeś te elementy, które zużywają się z czasem. Mowa to choćby o przetartych dywanikach czy wytartej gałce dźwigni zmiany biegów. Wymiana tego typu elementów sprawi, że twój samochód będzie wyglądał na młodszy, ale nie tylko – ważny jest też aspekt psychologiczny. Mówiąc, na przykład, „ledwie miesiąc temu wymieniałem pióra wycieraczek”, pokazujesz, iż rzeczywiście dbałeś o regularne serwisowanie swojego samochodu w najdrobniejszych detalach.
Wspomnienie z przeszłości
Postaraj się odnaleźć wszystkie dokumenty wskazujące na serwisowanie swojego samochodu oraz ewentualną listę napraw. Wszelkie rachunki, faktury i kosztorysy znacznie podkreślają twoją wiarygodność jako użytkownika tego auta. Pokaż kupującemu, iż samochód był regularnie serwisowany, a wszelkie płyny eksploatacyjne i materiały wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta. Taki samochód, z udokumentowaną historią, wzbudza zdecydowanie większe zaufanie.
Pokaż silne strony
Zwiększyć szanse na udaną sprzedaż może również zapewnić odpowiednia prezentacja. Jeśli znasz silne strony swojego samochodu, zaprezentuj je potencjalnemu kupcowi. Upewnij się, iż również on osobiście pozna i odczuje te zalety. Przykładowo, twój samochód może pochwalić się świetnym przyspieszeniem? Zabierz kupującego na jazdę próbną. Masz wygodne, sportowe siedzenia? Jako pierwszą rzecz zaproponuj kupującemu spróbowanie swoich sił za kierownicą. Być może twój kupujący nie zdaje sobie sprawy z wszystkich plusów twojego auta, pamiętaj zatem by je podkreślić!