Sklep internetowy to nie tylko miejsce gdzie następuje wymiana według zasady kupno – sprzedaż, ale też przestrzeń, która sprzyja nawiązywaniu relacji z Klientem. Efekt wizualny sklepu, a także jego funkcjonalność i intuicyjność dokonywania zakupów to jedno, ale jakość sprzedawanych produktów, obsługa posprzedażowa, wszystkie komunikaty jakie wychodzą od danej marki, a są związane z zakupem przez Klienta produktu lub usługi, przekładają się na sukces danej firmy i przesądzają o tym, czy dany Klient do nas wróci, czy nie.
Jakie rozwiązanie technologiczne będzie najlepsze dla sklepu?
Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, dzięki którym możemy stworzyć idealny sklep, który będzie na siebie zarabiał: WooCommerce, Magento, PrestaShop, Shopify czy wiele innych. Liderzy, czyli WooCommerce i Magento, to dwa najczęściej wybierane narzędzia nie tylko przez Klientów stawiających sklep na własną rękę, ale także przez firmy z branży IT zajmujące się tworzeniem profesjonalnych sklepów dla dużych przedsiębiorców.
W dużym uproszczeniu różnica polega na tym, że WooCommerce jest dedykowanym rozwiązaniem dla WordPressa, bazującym na zasadzie wtyczek. Magento, to oddzielna platforma do działań e-commerce, tworzona przy pomocy buildera. I chociaż jedno i drugie rozwiązanie wydaje się nie być niczym skomplikowanym, to potrzebna jest wiedza z zakresu kodowania, zasad bezpieczeństwa, wprowadzania systemowych dla Klienta udogodnień, wprowadzania rozszerzeń, które będą napędzać sprzedaż, a także wiedza z szeroko pojętego marketingu.
Żeby wybrać najlepszą dla danej marki platformę sprzedażową, trzeba świadomie odpowiedzieć sobie na pytania kim jest grono naszych odbiorców, jaki asortyment dostępny będzie w naszym sklepie, jak patrzymy na rozwój swojej firmy na przestrzeni miesięcy czy lat, do kogo docelowo chcemy trafiać z ofertą, czy w jaki sposób chcemy wchodzić w interakcję z potencjalnym klientem.
Jeżeli nie masz pewności, wiedzy i doświadczenia, jeżeli to Twój pierwszy sklep, ale kolejny którego potrzebujesz, bo masz świadomość, że obecny nie sprawdza się tak jak mógłby to robić, to warto skorzystać z pomocy specjalistów Okinet https://okinet.pl/sklepy-internetowe/. O rozwiązaniu szytym na miarę potrzeb możesz porozmawiać osobiście lub telefonicznie, poznając wszelkie za i przeciw i wybierając platformę i narzędzia, które pomogą Twojemu biznesowi i wzniosą go na wyższy level.