Mogłoby się wydawać, że pojęcie „marketingu mailowego” ma wydźwięk pejoratywny i mnóstwo negatywnych konotacji. Standardem jest bowiem, że użytkownicy internetu, którzy są niezapoznani ze standardami działania branży marketingowej, wizję treści marketingowych otrzymywanych bezpośrednio na skrzynkę poczty elektronicznej utożsamiają z najzwyklejszym i najpodlejszym spamem.

Nietrudno jest się domyśleć, że takie porównanie nie ma zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Żelaznym fundamentem spamu jako absolutnie nagannej praktyki w branży marketingowej jest bowiem całkowite zignorowanie woli odbiorcy treści reklamowych. Innymi słowy, odbiorca nigdy nie stwierdził wyraźnie, że chce takie treści otrzymywać, a dystrybutor spamu i tak mu te treści wysyła.

Takie praktyki są jednak całkowicie karygodne, a bardziej zawzięci adwokaci z całą pewnością znajdą paragraf, pod łamanie którego one podlegają. Skoro wiemy już, że marketing mailowy absolutnie nie jest i nigdy nie był spamem, to warto chyba odpowiedzieć sobie na pytanie, czym on tak właściwie jest.

E-mail marketing polega na dostarczaniu na skrzynkę poczty elektronicznej treści reklamowych, jeśli odbiorca wyraźnie się na to zgodzi. Wydaje się, że również to może powodować pewną konsternację. Reklamy potrafią być niejednokrotnie nieziemsko wręcz irytujące, a tutaj znikąd pojawia się praktyka, która zakłada, że odbiorca świadomie zgodzi się na otrzymywanie tych reklam?

Wbrew pozorom, e-mail marketing jest bardzo skuteczną strategią marketingową, choć trzeba doskonale zdawać sobie sprawę z jego mocnych i słabych stron, by wykrzesać z niego absolutną pełnię możliwości. Marketing zazwyczaj kojarzy się z opracowywaniem różnego rodzaju sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, który nie jest zaznajomiony z naszym produktem. W przypadku marketingu mailowego najczęściej jest tak, że odbiorca jest zaznajomiony z produktem i świadomie, zachęcony w odpowiedni sposób, decyduje się na otrzymywanie większej ilości informacji na temat asortymentu naszej firmy.

W jaki sposób firmy pozyskują odbiorców marketingu mailowego?

Sztandarowym przykładem doskonale przeprowadzonych działań reklamowych jest na przykład konkurs w mediach społecznościowych, którego zwycięzca jest losowany, a warunki przystąpienia żałośnie łatwe do wypełnienia – najczęściej opierające się na polubieniu i zaobserwowaniu konkretnej strony, ewentualnie zapisie do newslettera. Wspomniany newsletter jest niczym innym jak doskonałym przykładem marketingu mailowego, dzięki któremu możemy zbudować większą więź z odbiorcą i zachęcić go do sympatii i lojalności wobec naszej marki. Zwykły formularz zapisu na stronie internetowej również spełnia świetnie swoje zadanie, a jeśli chcemy koniecznie sięgnąć po nowych odbiorców z naszymi newsletterami, warto jest zainteresować się ofertami reklamowymi podmiotów oferujących darmowe konta poczty elektronicznej, na których rejestracja wiąże się z koniecznością zaakceptowania otrzymywania informacji handlowych od wszelkich podmiotów, z którymi właściciel poczty wejdzie we współpracę.

Dodaj komentarz